Lode a nariadenie k technickým požiadavkám MPK
Dňa 25.03.2021 bolo v medzirezortnom pripomienkovom konaní (ďalej ako „MPK“) zverejnené nariadenie vlády SR, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády SR č. 582/2006 Z. z. o bezpečnostných požiadavkách na osobné lode (ďalej ako „nariadenie“).
Právny stav k: 25.03.2021
Nariadením sa harmonizuje vnútroštátne právo s právom Európskej únie v oblasti technických požiadaviek na osobné lode a vysokorýchlostné osobné plavidlá a zavádza sa jednotná úroveň bezpečnosti života a majetku na nových a existujúcich osobných lodiach a vysokorýchlostných osobných plavidlách implementáciou delegovaného nariadenia Komisie (EÚ)[1].
Účelom delegovaného nariadenia (EÚ) je zjednodušiť a aktualizovať z dôvodu lepšej zrozumiteľnosti niektoré technické požiadavky.
Delegované nariadenie (EÚ) 2020/411 zjednodušuje a aktualizuje z dôvodu lepšej zrozumiteľnosti niektoré technické požiadavky, člení prílohu I smernice 2009/45/ES na dva oddiely, pričom:
a) jeden oddiel sa uplatňuje na lode, ktorých kýl bol položený alebo ktoré boli v podobnej fáze výstavby pred 19. septembrom 2021, a
b) druhý oddiel sa uplatňuje na lode, ktorých kýl bol položený alebo ktoré boli v podobnej fáze výstavby k 19. septembru 2021 alebo neskôr.
Oddiel 1 prílohy I obsahuje najrelevantnejšie aktualizácie týkajúce sa odstránenia všetkých ustanovení pre osobné lode s dĺžkou menej ako 24 m, ustanovení o ochrane proti hluku, núdzových ťažných postupov a požiadaviek na lode používajúce palivá s nízkou teplotou vzplanutia.
MPK končí dňa 16.04.2021.
Mgr. Vladimír Fujak
[1] č. 2020/411 z 19. novembra 2019, ktorým sa mení smernica Európskeho parlamentu a Rady 2009/45/ES o bezpečnostných pravidlách a normách pre osobné lode.