ntb
Prinášame pre vás možnosť naučiť sa pracovať s portálom isamosprava.sk.
Ukážeme vám jeho hlavné možnosti...
book
Pripravili sme prehľadný manál pre kandidátov na funkciu poslanca a predsedu VÚC v komunálnych...
book
Pripravili sme prehľadný manuál pre kandidátov na funkciu poslanca obce, mesta a mestskej časti v...

Koncepcia rozvoja intermodálnej dopravy SR 2030

Dňa 08.11.2021 bola v MPK zverejnená koncepcia rozvoja intermodálnej dopravy Slovenskej republiky do roku 2030. Jedným z hlavných dôvodov podpory intermodálnej dopravy SR je snaha vytvoriť čistejší, inteligentnejší, bezpečnejší a efektívnejší spôsob prepravy tovaru. Hlavným cieľom koncepcie je prostredníctvom opatrení zvýšiť podiel prepravovaných objemov tovarov v ekologickej intermodálnej doprave presunom z cestnej dopravy.[1]

 

Koncepcia rozvoja intermodálnej dopravy do roku 2030 má päť kapitol, pričom tretia kapitola je venovaná analýze súčasného stavu intermodálnej dopravy v Slovenskej republike a Európe. Štvrtá kapitola pojednáva o samotných návrhoch a opatreniach potrebných k rozvoju intermodálnej dopravy v Slovenskej republike.

Účelom Koncepcie rozvoja intermodálnej dopravy SR v horizonte do roku 2030 je navrhnúť základný rámec krokov, ktorých napĺňanie vytvorí predpoklady pre rozvoj intermodálnej dopravy SR v troch základných rovinách:

  1. dosahovanie vyššieho percenta výkonov intermodálnych prepráv realizovaných v SR oproti aktuálne dosahovanému priemernému medziročnému rastu výkonov intermodálnej dopravy v SR,
  2. dosiahnutie presunu čo možno najväčšieho percenta tokov prepravovaných cestou na železnicu,
  3. ponechanie čo možno najväčšieho percenta tokov prepravovaných dnes železnicou na území SR na železnici.

V súlade s koncepciou budú spracované schémy štátnej pomoci, ktoré vytvoria podmienky na realizáciu opatrení na podporu intermodálnej dopravy. Cieľom schém štátnej pomoci bude podporiť intermodálnu dopravu bez toho, aby bola obmedzená hospodárska súťaž. Na jednotlivé podpory budú vyhlasované verejné výzvy pre všetkých účastníkov trhu. V rámci investícií z Plánu obnovy a odolnosti bude vytvorený dotačný systém na podporu rozvoja intermodálnej dopravy na zaobstaranie potrebných intermodálnych prepravných jednotiek (manipulovateľných návesov, výmenných nadstavieb a dvojpaletových kontajnerov), kde sa predpokladá úhrada maximálne 30% oprávnených nákladov a podporu spustenia nových intermodálnych liniek s maximálnou úhradou 49% oprávnených nákladov.

MPK do: 22.11.2021
Sprievodná dokumentácia

Mgr. Vladimír Fujak

[1] čím sa zníži produkcia CO2, zaťaženie cestnej infraštruktúry a zlepší kvalita ovzdušia

Žiadosť o licenciu na mieru

Oboznámil som sa so spracúvaním osobných údajov